Bibliai igék, igemagyarázatok, imádságok az év minden napjára

Evangélikus útmutató

Evangélikus útmutató

2019. 01. 29.

2019. január 29. - evangélikus útmutató

Ó, Izráel reménysége, szabadítója a nyomorúság idején! Miért lennél olyan, mint az ország jövevénye, vagy mint a vándor, ki csak éjjelre tér be? (Jer 14,8)

Most töredékes az ismeretem, akkor pedig úgy fogok ismerni, ahogyan engem is megismert Isten. (1Kor 13,12b)

Lelki útravaló a mai napra

Pál apostol talán legismertebb írása a Szeretethimnusz, melynek a végén hangzik el: „Most töredékes az ismeretem, akkor pedig úgy fogok ismerni, ahogyan engem is megismert Isten."

Tudom, hogy ismer engem Isten. Jobban, mint bárki más. Jobban, mint a szüleim, jobban, mint a házastársam. Jobban, mint ahogyan én magamat.

Ez félelemmel, de ugyanakkor bizakodással tölt el. Félelemmel, mert mindent tud rólam. A legféltettebb titkokat is ismeri, melyeket szeretnék megőrizni magamnak; a bűneimet, melyeket igyekszem elrejteni mindenki elől; az irigységet, a szeretetlenséget, az önzőséget, melyek olykor elárasztják a szívemet.

Tudom, hogy ismer engem az Isten, és ez bizakodással tölt el: mert így nem ad elém olyan próbákat, melyeket nem tudok kiállni; nem gördít elém olyan akadályokat, melyeknek átugrása meghaladná a képességeimet; nem vár el olyat, amit nem vagyok képes teljesíteni.

Tudom, hogy ismer engem az Isten. Tudom, hogy szeret engem az Isten.

Hiszem, hogy ha eljön az ideje, megállhatok őelőtte. Hiszem, hogy akkor minden tökéletes lesz; akkor majd színről színre láthatom azt, ami most még homályos. Hiszem, hogy akkor majd megismerhetem az Istent úgy, ahogyan most még nem. Hiszem, hogy ha minden el is töröltetik, minden meg is szűnik, a szeretet megmarad, soha el nem múlik.


Áldjon meg téged a mindenható Isten, hogy hittel és bizalommal tudj felé fordulni, minden örömödet és bánatodat, minden gondodat és vidámságodat az ő kezébe tudd letenni.
Áldjon meg téged a mindenható Isten, hogy reménységgel nézz a jövőd felé, és bátran lépj mindig előre.
Áldjon meg téged a mindenható Isten, az ő végtelen szeretete öleljen körbe, és rajtad keresztül áradjon másokra.


Vladika Zsófia


A bejegyzés trackback címe:

https://evangelikusutmutato.blog.hu/api/trackback/id/tr4914518696

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása